معرفی و خلاصه کتاب و پادکست

فنون مذاکره و ارتباطات

فنون مذاکره و ارتباطات از جمله مهارتهایی است که علیرغم نیاز گسترده دانشجویان و شاید حتی دانش آموزان در هیچ یک از منابع درسی به آن پرداخته نشده است. برخلاف آنچه که برخی تصور میکنند، صرفا مذاکره کنندگان تجاری یا سیاستمداران نیستند که به یادگیری این مهارتها نیاز دارند. همه ما حتی افراد غیرشاغل، برای بهبود کیفیت زندگی شخصی و کاری خود، برای بهبود روابط کاری و خانوادگی خود به این دسته از مهارتها نیاز داریم.

آقای شعبانعلی، از جمله افرادی هستند که در حوزه مذاکره و ارتباطات اقدام به برگزاری دوره های آموزشی متعدد نموده اند. کتابی نیز در این حوزه به چاپ رسانده اند که در آن مهارتهای مذاکره برای افرادی که نمیتوانند در کلاسها شرکت کنند، توضیح و آموزش داده شده است.

اخیرا نیز به سبب گرانی کتاب، ایشان اقدام به ضبط فایلهای مرتبط با این موضوع کرده اند و آنها را به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار داده اند؛ که از طریق سایت شخصی ایشان در قسمت پیوندهای سایت میتوانید به آن مراجعه کنید و فایلها را دانلود نمایید. این فایلها تقریبا به نوعی بازخوانی کتاب توسط ایشان است؛ با برخی اضافات.

به تمامی دانشجویانم و کسانی که در مورد این مباحث علاقه مند یا حتی کنجکاو هستند توصیه میکنم این فایلها (به اصطلاح فایلهای رادیو مذاکره) را گوش کنند.

برای راهنمایی دوستان توضیحات مربوط را به چند فایل اول در این مطلب آورده میشود.

 فایل شماره ۱) مذاکره چیست؟ به مدت ۱۰ دقیقه

توضیحاتی در مورد اینکه مذاکره در تمامی زندگی ما جریان دارد. زندگی سراسر مذاکره است.

 فایل شماره ۲) مذاکره با خود و اشتباهات عمومی در مذاکره با خود؛ به مدا ۱۵ دقیقه

گفتگوهای درونی ما با خودمان و اشتباهاتی که در این خصوص مرتکب میشویم.

 فایل شماره ۳) الگوهای رفتاری در مذاکره؛ به مدت ۱۸ دقیقه

شناخت اینکه در موارد مختلف از تعارض افراد چه رفتارهایی را از خود نشان میدهند؟ چرا دو نفر در مورد یک موضوع واکنش متفاوت از خود بروز میدهند؟ یکی تسلیم میشود و دیگری دعوا میکند.

فایل شماره ۴) پایه های تصمیم گیری در مذاکره؛ به مدت ۱۵ دقیقه

چگونه میتوان افراد را مجاب کرد؟ با دلیل آوردن، با اشاره به رفتار افراد مشابه یا با احساساتی کردن آنها؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا