انتشار کتاب اینترنت در کسب و کار ، تجربیاتی از ابزارهای بازاریابی آنلاین
بالاخره بعد از گذشت زمان قابل توجهی از آنچه که فکرش را میکردم، ویرایش نهایی کتابم با عنوان اینترنت در کسب و کار، تجربیاتی از ابزارهای بازاریابی آنلاین در اردیبهشت سال ۹۷ آماده شد.
و به لطف ناشر خوبم جناب آقای مهندس میرصانعی قبل از فرا رسیدن موعد نمایشگاه کتاب تهران چاپ و در نمایشگاه عرضه شد.
فهرست مطالب و مقدمه را جهت آشنایی بیشتر شما با محتوای کتاب اینجا درج میکنم
همیشه وقتی کار در یک مجموعه جدید را آغاز میکنم، یادگیری مباحث جدید بیش از هر عامل دیگری مرا به وجد میآورد. به همین ترتیب یاد دادن به دیگران و به ویژه همکاران جدید را نیز بسیار دوست دارم. به همین دلیل تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم. ایده محوری کتاب، تلاش برای به اشتراکگذاری تجربیاتی است که در طی دوازده سال گذشته به واسطه همکاری و فعالیت در پروژهها و سازمانهای مختلف کسب کردهام.
یکی از مسئولیتهای اولیه کسانی که در سمت مدیر، مشاور و یا حتی کارشناس بازاریابی وارد یک کسب و کار جدید میشوند، ارائه طرح و پروپوزال کاری و سپس اجرا و کنترل آن طرح است. تلاش من بر این بوده است که بتوانم با انعکاس بخشی از تجربیاتم در این کتاب، مسیر رسیدن سایر دوستان به یک طرح مناسب و اجرای اثربخش آن را کوتاه نمایم. اگرچه در لابهلای پرداختن به تجربیات، اشارههای ضمنی به پایههای نظری یا کلید واژههای تخصصی داشتهام که صرفاً جهت کوتاهتر شدن توضیحات و ارجاع به پایههای تئوریک از آنها استفاده شده است؛ لیکن در حالت کلی، جنس این کتاب از نوع مستندسازی تجربیات است و طبیعتاً به همین سبب لیست منابع و مآخذ در انتهای کتاب بسیار مختصر است و در عوض مثالهای متنوع و متعددی را در خود دارد.
مخاطب اصلی کتاب عزیزانی هستند که پس از طی آموزشهای تئوری و عملی اولیه در حوزه بازاریابی تمایل دارند در مسیر ارتقای شغلی خود، یک گام به جلو برداشته و طرح بازاریابی اینترنتی برای یک کسب و کار جدید و یا بخشی از یک کسب و کار موجود را تدوین و اجرا نمایند. برای این دوستان تمامی مطالب و ضمیمه کتاب میتواند مفید و کمک کننده باشد.
همچنین این کتاب برای جوانان صاحبان ایده در حوزه کسب و کارهای اینترنتی یا اصطلاحاً استارتاپها که در ابتدای راه هستند و یا مدیرانی که در کسب و کارهای کوچک و متوسط به فکر استفاده از ابزارهای آنلاین برای بهبود شیوههای بازاریابی هستند میتواند دید اولیه مناسبی ارائه نماید.
علاقهمندان بازاریابی اینترنتی و منجمله دانشجویان رشتههای مرتبط با مدیریت، کارآفرینی، اقتصاد و IT که میخواهند با نحوه عملیاتی شدن تئوریها و آموختههای این حوزه در بازاریابی آنلاین آشنا شوند؛ میتوانند نکات کاربردی خوبی در این کتاب پیدا کنند.
از دوستانی که پس از مطالعه کتاب نظرات خود را با من در میان بگذارند بسیار سپاسگذار خواهم بود.
با تقدیم احترام و آرزوی موفقیت
مریم شیرازی
آبان ماه ۱۳۹۶
Website: https://Maryamshirazi.ir
Email: Maryam.shirazi66@gmail.com
Telegram: https://t.me/e_business