روشهای پرداخت در فروشگاههای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی-بخش اول:مقدمه

مطلبی که امروز شروع به نوشتن میکنم ادامه ای طولانی خواهد داشت. انشاالله عمری باقی باشد و بتوانم ان طور که میخواهم و در ذهن دارم این موضوع را در مطالب ارائه نمایم.

 فروشگاههای اینترنتی و یا در عبارت بهتر تجارت الکترونیک مبحثی بسیار گسترده است. گستردگی این مبحث سوای اینکه طیف وسیعی از تخصصها را در برمیگیرد به لحاظ ایده های متعددی که توانسته اند در بسترهای تجارت الکترونیک سربرآورده و صاحبان خود را صاحب مشاغل پردرآمد نمایند بسیار قابل توجه است. از سوی دیگر این گستردگی با در دسترس قرار گرفتن تکنولوژی آی تی برای درصد بالایی از آحاد جامعه وسعت چندبرابر را ایجاد کرده است.

ابزارهای تجارت الکترونیک با کاستن از هزینه­ های راه اندازی کسب و کارها در قدم اول این امکان را برای تعداد بیشتر از افراد فراهم نموده اند که بتوانند ایده های شغلی خود را به مرحله اجرا درآورند. نیاز اندک مشاغل این حوزه به سرمایه گذاری اولیه و در دسترس بودن منابع با قیمت مناسب، فضای کسب و کارهای اینترنتی را به شدت رقابتی و تعداد ارائه دهندگان کالاها و خدمات را به سرعت افزایش داده است.

سهولت در ورود به عرصه تجارت الکترونیک چنانچه گفتیم، برای شرکتهای جدید فرصت مناسبی به وجود اورده تا قد علم نمایند و به راحتی وارد عرصه کسب و کارهای انلاین بشوند اما رقابت نزدیک، تعدد شرکتها، الگوبرداریهای سریع، زیرساختهای در دسترس، پایین بودن هزینه جستجو و یافتن منابع جدید برای مشتریان و نیازهای پنهان فراوان مخاطبین در فضای آنلاین، محیط کسب و کارهای الکترونیک را برای بقا به محیطی دشوار تبدیل ساخته است.

در این میان، بازاریابی نیز به تبع تغییرات فراوان در فضای کسب و کار دستخوش تغییرات، الزامات، فرصتها و تهدیدهایی شده است. شیوه های سنتی بازاریابی، گذشته از اثربخشی و کارآمدی نیازمند تغییراتی بزرگ و همگام سازی خود با شیوه های جدید تولید، تامین، تبلیغات و مشتری مداری هستند.

مشتریان نیز در فضای کسب و کارهای آنلاین امروزی با فرصتها و چالشهای متفاوتی روبرو هستند. مواجه شدن با انبوهی از بنگاههای اقتصادی عرضه کننده، اطلاعات فراوانی که با قیمت ناچیز در اختیار آنها قرار میگیرد، ریسک خریدهای غیرحضوری، امنیت در پرداختهای انلاین همه و همه آنها را به سمتی میبرد که به جرات میتوان گفت قدرت چانه زنی انها را افزایش داده است. مشتریان حتی اگر از فروشگاههای آنلاین خرید نکنند، اطلاعات ذی قیمتی از گشت و گذار در فروشگاههای اینترنتی به دست می آورند که توان آنها را در مذاکرات تجاری و خرید افزایش میدهد.

پست مستقیم، شرکتهای پرداخت الکترونیک، کارتهای تخفیف الکترونیکی، برگزارکنندگان حراجیها و مزایده های آنلاین، رسانه های تبلیغاتی اینترنتی و هزاران ایده و ابزار و رویه جدید دیگر؛ همگی اجزای تشکیل دهنده دنیای جدیدی هستند که حتی کسب و کارهای غیر اینترنتی نیز چاره­ای جزتامل در آنها و پیش­ بینی استراتژیهای حساب شده برای مواجهه با آنها ندارند. در مقالات بعدی به مرور و به ترتیب ابعاد مختلف این موضوع را در حد توان بسط خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا