روشهای پرداخت در فروشگاههای اینترنتی

معیار ارزیابی پنلهای پستی برای فروشگاههای آنلاین-قسمت دوم

۱٫       محیط کاربری ساده برای ثبت سفارشهای فروشگاه

ثبت سفارش در محیط کاربری ساده اولین دغدغه مدیران فروشگاههاست. اغلب مدیران فروشگاهها که از پنلهای پستی استفاده میکنند، از اینکه مجبور میشوند جهت ثبت سفارش، مشتریان خود را به سایت فروشگاهی شرکت واسطه پستی هدایت کنند ناراضی هستند. الزام شرکتهای ارائه دهنده پنل پستی برای هدایت مشتریان برروی وبسایتهای این شرکتها در اغلب موارد منجر به بی اعتمادی یا انصراف خریداران از ثبت سفارش میشود. و این موضوع مسبب زیان تمامی اجزای تشکیل دهنده این زنجیره است. خریدار وقتی را که صرف جستجوی محصول و خرید نموده است را از دست میدهد. فروشگاه اینترنتی یک سفارش خرید را از دست میدهد و شرکت واسط پستی یک مرسوله را .

در این بین برخی از شرکتها هستند که نه تنها الزام و اجباری به ثبت شدن سفارش از سایت خود ندارند، بلکه پنل مدیریتی آنها به قدری ساده و کاربر پسند است که حتی اگر مدیر فروشگاه نیازمند ثبت دستی سفارشها باشد (مثلا برای ثبت سفارش یک مشتری که خرید خود را تلفنی انجام داده، یا از طریق بازاریابی در شبکه های مجازی جذب شده است) در عرض کمتر از ۲-۳ دقیقه میتواند سفارش را به طور کامل ثبت نماید.

غالبا شرکتهایی که به تازگی به جرگه شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پستی پیوسته اند، پنلهای ساده تر و کارآمدتری دارند. همچنین به دلیل نوپا بودن و تعداد کمتر مشتریان نسبت به شرکتهای قدیمی، تمایل بیشتری به اعمال نظرات مدیران فروشگاههای اینترنتی در پنلهای کاربری دارند.

۲٫       امکان ویرایش سفارش

ویرایش محصول چنانچه در پنل شما به خوبی پیش بینی نشده باشد، شما مجبور خواهید بود به دلیل خطا در ثبت یک آیتم بسیار کوچک نظیر شماره پلاک منزل گیرنده، سفارش خود را لغو کرده و مجددا با بارکد جدید ثبت سفارش نمایید. این موضوع سبب اتلاف وقت و بالا رفتن تعداد سفارشهای لغوشده شما در پنل خواهد شد. در پنلهای مدیریت سفارشات برخی از شرکتها تمهیداتی اندیشیده شده است که مدیر فروشگاه اینترنتی به راحتی بتواند سفارش مشتری را در خصوص آیتمهای مختلف ویرایش نماید. بخشی از ویرایشها به دلیل جبران خطای خریدار در ورود اطلاعات ناصحیح نظیر کد پستی و … انجام میشود و بخشی از ویرایشها ممکن است ناشی از خطاهای فروشگاه اینترنتی در ثبت اطلاعات محصول باشد. مغایرت وزن محصولات قبل و بعد از بسته بندی در اغلب موارد از آیتمهای نیازمند ویرایش است که مدیران فروشگاههای اینترنتی در کار با پنلهای پستی با آن برخورد میکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا