روشهای پرداخت در فروشگاههای اینترنتی

معیار ارزیابی پنلهای پستی برای فروشگاههای آنلاین-قسمت چهارم

۵٫       بلوکه نشدن پول شما در سفارشهای با پرداخت آنلاین
اغلب شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پستی شما را ملزم میکنند تا در سفارشهای پرداخت آنلاین وجه سفارش را به حساب ایشان واریز نموده و سپس منتظر توزیع شدن مرسوله و تایید مدیرمالی پست جهت تسویه حساب بمانید. این موضوع در نگاه اول کم اهمیت جلوه میکند اما زمانی که شما بخواهید تعداد زیادی از سفارشهای پرداخت آنلاین را با این شیوه ارسال کنید، مشکل بزرگی از حیث تاخیر در دسترسی به وجه نقد فروشگاه پیش خواهد آمد. لذا بهتر است با شرکتی کار کنید که به شما اجازه میدهد سفارشهایی که وجه آنها قبلا پرداخت شده است را بدون الزام به واریز وجه در سایت (و به حساب ) شرکت خدمات دهنده ارسال نمایید.
این امکان برای آن دسته از فروشگاههای اینترنتی که دارای مشتریان قدیمی هستند و این مشتریان اغلب پرداختهای آنلاین برای خریدهای خود را ترجیح میدهند بسیار آیتم مهمی است.
۶٫       امکان ثبت سفارش با یک عنوان خلاصه برای یک بسته با تعداد آیتمهای زیاد
این امکان برای فروشگاههایی که از روشهای مختلف برای بازاریابی محصولاتشان استفاده میکنند (نظیر بند۳) و دارای تنوع بالای محصولات هستند بسیار حائز اهمیت است. زیرا با پیش بینی این امکان مدیران فروشگاه نیازی به ثبت تک تک کدهای محصولات فروخته شده نخواهند داشت وکافی است به عنوان مثال سفارش را با عنوان کلی “سفارش بسته لباس نوزاد با مارک ….” ثبت نمایند.
البته با توجه به اصول زیربنایی کار فروشگاههای اینترنتی با سیستم پست و طبق الزامات شرکت پست، فروشگاههای اینترنتی موظف هستند صرفا محصولاتی را از طریق سیستم پنل پستی ارسال نمایند که اطلاعات آنها را در سایت فروشگاه اینترنتی خود ثبت نموده باشند. لذا این امکان صرفا جهت تسهیل ثبت سفارش برای محصولات مشابه در نظر گرفته شده است که اختلافات بسیار جزئی با یکدیگر دارند. لذا اگر مشتری فروشگاه اینترنتی پس از خرید محصول شکایتی در خصوصی محتویات بسته سفارش داشته باشد، اثبات صحت عملکرد فروشگاه در ارسال محصول صحیح کار دشواری خواهد بود. چراکه اطلاعات دقیق محصول را روی فاکتور قید نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا