روشهای پرداخت در فروشگاههای اینترنتی

شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پستی-قسمت اول

در حال حاضر شرکتهای متعددی پنلهای پستی ویژه فروشگاههای آنلاین را ارائه میکنند. این شرکتها با عنوان شرکتهای خصوصی همکار پست یا شرکتهای واسط پستی در حال فعالیت هستند. رسالت اصلی همه این شرکتها برقراری ارتباط بین دارندگان فروشگاههای آنلاین با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران هست.
شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پستی که گاهی با عنوان شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت در محل نیز از آنها یاد میشود، و به لحاظ حقوقی همگی طرف قرارداد با پست مرکزی-واحد خدمات نوین پستی هستند. از نظر فنی هم این شرکتها یک نرم افزار روی سایت خودشون دارند که شما (دارنده محترم فروشگاه اینترنتی) را به گیت وی شرکت پست متصل میکنند. بنابراین مدیر فروشگاه اینترنتی وقتی سفارش مورد نظر مشتری را در پنل کاربری خودش در سایت این شرکت واسط پستی ثبت و تایید میکند، در واقع عملکردی مشابه مامورین محترم ادارات پستی دارد که بسته های ارسالی شما را پس از بسته بندی، وزن میکنند و مشخصات دقیق مرسوله (اعم از گیرنده، فرستنده، اطلاعات تماس، کدپستی، وزن بسته) را در سیستم وارد نموده  به شما رسید میدهند.
علیرغم شباهتهای زیادی که پیشتر به انها اشاره کردیم؛ تعدد شرکتها، تنوع خدمات و حساسیت مدیران فروشگاهها برای داشتن یک پنل پستی کارآمد، ارزیابی و انتخاب گزینه مناسب برای همکاری را مشکل میکند . واقعیت این است که اغلب مدیران فروشگاههای اینترنتی تا قبل از تجربه کار با یکی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پنل پستی معیارهایی برای ارزیابی گزینه ها در ذهن ندارند و اغلب در اولین انتخاب خود، در واقع در حال کسب تجربه در خصوص ویژگیها و کارکردهای مورد انتظار از پنلهای پستی هستند. یادگرفتن با تجربه اغلب اوقات هزینه بر و زمان بر است. بنابراین ما پیشنهاد میکنیم پیش از انتخاب، معیارهای زیر را مدنظر قرار دهید.
در ادامه مقالاتی را در خصوص آیتمهای موثر در ارزیابی یک شرکت ارائه دهنده خدمات پنل پستی منتشر خواهیم کرد که حاصل مطالعات و تجربیات ما در این زمینه است. در هر مقاله یک یا چند مورد مهم را مطرح و بررسی میکنیم.
۱٫ محیط کاربری ساده برای ثبت سفارشهای فروشگاه
۲٫ امکان ویرایش سفارش
۳٫ امکان ثبت سفارش محصولاتی که خارج از سایت فروشگاهیتان فروختید و قصد ارسال دارید.
۴٫ امکان ثبت سفارش در شرایط ویژه
۵٫ بلوکه نشدن پول شما در سفارشهای با پرداخت آنلاین
۶٫ امکان ثبت سفارش با یک عنوان خلاصه برای یک بسته با تعداد آیتمهای زیاد
۷٫ شرایط تسویه حساب
۸٫ پشتیبانی و کمک به شما
۹٫ خدمات مازاد
۱۰٫ ارائه قرارداد
۱۱٫ قیمت مناسب
۱۲٫ سیستم همکاری در فروش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا