روشهای پرداخت در فروشگاههای اینترنتی

خدمات پرداخت در محل چیست و چگونه کار میکند؟

فروشگاههای اینترنتی اغلب با این مشکل مواجه هستند که مشتریان تمایل به پرداخت هزینه سفارش قبل از مطمئن شدن از ارسال محصول را ندارند. این موضوع سبب از دست رفتن بخشی از بازار هدف این فروشگاهها میشود که بنا به دلایل مختلف تمایل یا امکان واریز آنلاین یا مراجعه به بانک را ندارند.
سیستم پرداخت در محل یا پرداخت پستی (Cash On Delivery ) که اختصارا C.O.D نامیده میشود؛ به روشی از خرید و فروش اینترنتی گفته می شود که در آن بسته حاوی سفارش مشتری، توسط مأمورین شرکت پست از محل فروشگاه جمع آوری شده و به نشانی خریدار، در سراسر کشور ارسال می شود. بر روی بسته ارسالی به خریدار، فاکتور سفارش که حاوی عنوان و قیمت محصولات و هزینه پستی سفارش است، چسبانده میشود؛ بنابراین مامور پست میداند دقیقا بایستی چه مبلغی از خریدار دریافت نماید. مبلغ کالا به همراه هزینه پستی طبق فاکتور صادر شده توسط خریدار به مامور پست پرداخت می شود. بنابراین پول (مبلغ فاکتور) از خریدار اخذ و به حساب شرکت پست واریز میشود.
 شرکت پست پس از کسر هزینه های ارسال (که حق الزحمه پست است) مبلغ سفارش (که متعلق به صاحب فروشگاه است) را  به حساب شرکت ارائه دهنده خدمات پنل پسی (به عنوان مثال موزه بازار) واریز مینماید و موزه بازار با فروشگاه مربوطه تسویه حساب میکند. در این شیوه، خریدار نیازمند مراجعه به بانک جهت واریز وجه کالا و یا در اختیار داشتن رمزهای گوناگون جهت پرداخت آنلاین و یا انتقال کارت به کارت نیست. این امر سهولت در خرید را برای مشتریان ایجاد میکند.
این شیوه اطمینان مشتریان را مبنی بر صحت عملکرد فروشگاه شما تقویت میکند.
با استفاده از این سیستم، مدیر فروشگاه یا پرسنل مربوطه نیازی برای مراجعه به اداره پست و صرف هزینه و زمان جهت تردد نداشته و تنها با یک تماس، پستچی محله برای دریافت سفارشها به آدرس اعلام شده فروشگاه مراجعه میکند. البته فروشگاههایی که از خدمات اتصال به گیت وی شرکت پست بهره میبرند میتوانند از این روش جهت ارسال سفارشهایی که به صورت انلاین یا کارت به کارت وجه آنها را از مشتری دریافت نموده اند نیز اقدام نمایند.
مدیران فروشگاههای اینترنتی سوالاتی در خصوص نحوه مدیریت سفارشها و دسترسی به پنلهای مدیریتی گیت وی پست دارند. در مقاله بعدی مراحل مختلف کار با پنلهای مدیریتی و نحوه اطلاع از وضعیت سفارشها را با همدیگر مرور خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا