خاطرات روزانهمعرفی و خلاصه کتاب و پادکست

انتشار کتاب اینترنت در کسب و کار ، تجربیاتی از ابزارهای بازاریابی آنلاین

بالاخره بعد از گذشت زمان قابل توجهی از آنچه که فکرش را میکردم، ویرایش نهایی کتابم با عنوان اینترنت در کسب و کار، تجربیاتی از ابزارهای بازاریابی آنلاین در اردیبهشت سال ۹۷ آماده شد.

و به لطف ناشر خوبم جناب آقای مهندس میرصانعی قبل از فرا رسیدن موعد نمایشگاه کتاب تهران چاپ و در نمایشگاه عرضه شد.

فهرست مطالب و مقدمه را جهت آشنایی بیشتر شما با محتوای کتاب اینجا درج میکنم

همیشه وقتی کار در یک مجموعه جدید را آغاز می­کنم، یادگیری مباحث جدید بیش از هر عامل دیگری مرا به وجد می­آورد. به همین ترتیب یاد دادن به دیگران و به ویژه همکاران جدید را نیز بسیار دوست دارم. به همین دلیل تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم. ایده محوری کتاب، تلاش برای به اشتراک­گذاری تجربیاتی است که در طی دوازده سال گذشته به واسطه همکاری و فعالیت در پروژه­ها و سازمان­های مختلف کسب کرده­ام.

یکی از مسئولیت­های اولیه کسانی که در سمت مدیر، مشاور و یا حتی کارشناس بازاریابی وارد یک کسب و کار جدید می­شوند، ارائه طرح و پروپوزال کاری و سپس اجرا و کنترل آن طرح است. تلاش من بر این بوده است که بتوانم با انعکاس بخشی از تجربیاتم در این کتاب، مسیر رسیدن سایر دوستان به یک طرح مناسب و اجرای اثربخش آن را کوتاه نمایم. اگرچه در لابه­لای پرداختن به تجربیات، اشاره­های ضمنی به پایه­های نظری یا کلید واژه­های تخصصی داشته­ام که صرفاً جهت کوتاه­تر شدن توضیحات و ارجاع به پایه­های تئوریک از آن­ها استفاده شده است؛ لیکن در حالت کلی، جنس این کتاب از نوع مستندسازی تجربیات است و طبیعتاً به همین سبب لیست منابع و مآخذ در انتهای کتاب بسیار مختصر است و در عوض مثال­های متنوع و متعددی را در خود دارد.

مخاطب اصلی کتاب عزیزانی هستند که پس از طی آموزشهای تئوری و عملی اولیه در حوزه بازاریابی تمایل دارند در مسیر ارتقای شغلی خود، یک گام به جلو برداشته و طرح بازاریابی اینترنتی برای یک کسب و کار جدید و یا بخشی از یک کسب و کار موجود را تدوین و اجرا نمایند. برای این دوستان تمامی مطالب و ضمیمه کتاب می­تواند مفید و کمک کننده باشد.

همچنین این کتاب برای جوانان صاحبان ایده در حوزه کسب و کارهای اینترنتی یا اصطلاحاً استارتاپ­ها که در ابتدای راه هستند و یا مدیرانی که در کسب و کارهای کوچک و متوسط به فکر استفاده از ابزارهای آنلاین برای بهبود شیوه­های بازاریابی هستند می­تواند دید اولیه مناسبی ارائه نماید.

علاقه­مندان بازاریابی اینترنتی و من­­جمله دانشجویان رشته­های مرتبط با مدیریت، کارآفرینی، اقتصاد و IT که می­خواهند با نحوه عملیاتی شدن تئوری­ها و آموخته‌های این حوزه در بازاریابی آنلاین آشنا شوند؛ می­توانند نکات کاربردی خوبی در این کتاب پیدا کنند.

از دوستانی که پس از مطالعه کتاب نظرات خود را با من در میان بگذارند بسیار سپاسگذار خواهم بود.

 

با تقدیم احترام و آرزوی موفقیت

مریم شیرازی

آبان ماه ۱۳۹۶

 

Website: https://Maryamshirazi.ir

Email: Maryam.shirazi66@gmail.com

Telegram: https://t.me/e_business

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا